פילאטיס איך זה בעצם עובד

כולם מתרגלים פילאטיס. כולם, חוץ ממך. לכן את, כאישה, רוצה להבין מה פספסת או לפחות לדעת מה זה פילאטיס כדי שתכלי להצטרף לאימון במידה והוא מתאים לך ולשגרת חייך. אם את מתכננת להגיע לשיעור פילאטיס מכשירים בנתניה או לאימון בכול מקום אחר בארץ, כדאי שתדעי איך האימון עובד. 

אז בואי נתחיל – מה זה פילאטיס?

מדובר באימון שהחל את דרכו בתחילת המאה ה20 ופותח על ידי אדם בשם ג'וזף פילאטיס. ג'וזף, ניסה לחזק את גופו לאחר שסבל ממחלה שהחלישה את גופו. התרגול מטרתו בראש ובראשונה לחזק את הגוף, לשחרר שרירים תפוסים, להגמיש את הגוף ואפילו להקל על כאבים. 

ככל שהאימון הפך מוכר, כך הוא נחקר יותר, פותח יותר והותאם לחיי היום יום של אנשים שחיים בשנות האלפיים והלאה. אימון מסוג זה הפך למקור עוצמה, כוח, חיטוב וחיזוק הגוף, כמו גם מקור לשחרור לחץ, העלאת איכות החיים, וקבלת גוף בריא ואיזון נפשי. 

איזה תרגילים יש בפילאטיס?

בין אם תבחרי פילאטיס מכשירים בנתניה או פילאטיס רצפה/מזרן – התרגילים מתחילים בנשימה נכונה, הגמשת הגוף ומתיחות, עבודה עם מכשירים וציוד כמו חישוקים, משקולות, טרפז, גומיות ועוד, כאשר העבודה היא על שיווי משקל, איזון, יציבות, חיזוק שרירי ידיים ורגליים. האימון מספק עבודה על חיטוב הבטן וחיזוק שרירי ישבן, תרגילי נשימה, סקוואטים, פלאנקים, עבודה עם משקולות ועוד. 

פילאטיס מכשירים – מה זה אומר?

פילאטיס מכשירים יכול להשתנות בהתאם לתרגילים הספציפיים שהמדריכה נותנת. המטרה באימון היא לעבוד מתוך מכשירים המספקים התנגדות, לדוגמא: מיטת פילאטיס שטוחה שמתגלגלת קדימה ואחורה על גלגלים בתוך המסגרת. למיטה יש קפיצי התנגדות מתכווננים וחיבורים שונים לתרגילים שונים שעובדים על משקל גוף, חיטוב והגמשת הגוף.

עוד ניתן למצוא שולחן פילאטיס גדול וגבוה  עם מסגרת. לשולחן יש קפיצים, מוטות ורצועות המחוברים אליו, המספקים מגוון רחב של רמות התנגדות וריאציות של תרגילים שונים. כיסא פילאטיס נראה כמו קופסה עם דוושה או עם מערכת קפיצים המחוברת איליו. הכיסא משמש לתרגילים המכוונים לפלג הגוף התחתון, הליבה משמע מרכז הגוף ושיווי המשקל.

בין היתר תמצאי טבעת פילאטיס גמישה עם ידיות, עשויה בדרך כלל ממתכת או גומי. הטבעת משמשת להוספת התנגדות לתרגילים המכוונים לזרועות, לרגליים ולליבה. 

אל תשכחי לקנות מזרן!

מזרן הוא אביזר חשוב מאד לתרגול פילאטיס.  מזרן פילאטיס חשוב וחיוני בכל תרגול. הוא מספק ריפוד ותמיכה לתרגילים וניתן להשתמש בו גם עם ציוד אחר. בין היתר תמצאו גומיות, חישוקים, רצועות אימון ושאר ציוד המשמש למתיחה, חיזוק ושיפור היציבה.

 

כשאת מחפשת סטודיו פילאטיס מכשירים בנתניה, מצאי מקום שיש בו את כלל האביזרים הזמינים כדי לשפר את האימון. בחרי מקום המציע פילאטיס ברמות ומתאים לנשים עם מטרות שונות

תפריט נגישות